علی صدیقی پاشاکی

دغدغه هایی از جنس فرهنگ و مذهب

علی صدیقی پاشاکی

دغدغه هایی از جنس فرهنگ و مذهب

علی صدیقی پاشاکی
پیوندهای داخلی وبلاگ

9 دی رمزی برای بقا و اعتلا

يكشنبه, ۹ دی ۱۳۹۷، ۰۸:۰۰ ق.ظ

9 دی رمزی برای بقا و اعتلا

این روزها همه از 9 دی می گویند. موافق و مخالف. هر کس به نحوی وصفش می گوید. گاهی به طعن و کنایه و گاهی به صراحت. و البته همه سعی در حق نمایی و تلقین سخن خود دارند. گویی که خود خالق آن هستند. و یا مخالفان چنان می تازند که نشان دهند در این وادی هنوز سرسپردگان غرب آمالی جز کرنش در برابر آن ندارند و ملت بابت 9 دی یک معذرت خواهی به آمریکا و فتنه گران بدهکارند.

و این وسط مردم هم که به حساب نمی آیند. اصلا مگر مردمی بودند که بصیرت داشته باشند!. جالب است که کسانی مدعی وراثت 9 دی هستند که در کمترین ضریب بهره بصیرتی قرار دارند. انگار نه انگار که مصیبت امروز مملکت حاصل بی تدبیری ها و بی بصیرتی های جنابان شان است.

منظورم جناح خاصی نیست. اصول گرا و اصلاح طلب به اندازه کافی باعث وارد شدن لطمه به نظام و مردم شده اند. مگر نه اینکه امام و مقتدای جامعه از بی تدبیری آنان به مردم پناه برد و با آنان در میان گذاشت و بصیرت همان مردم بود که فتنه را خاموش ساخت.


چه جای ادعاهای گزاف که این حماسه حاصل امامت مقتدر مظلومی ست که در نماز جمعه باران اشکش می بارد و به مولای خود استغاثه می برد، و در سویی دیگر یارانی عاشورایی که راز دل امام خویش را می دانند و پای استغاثه او می گریند و می مانند و می مانند و...

گوارایشان باد که سزاوار غبطه ملائکه هستند مردمانی که پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم در وصفشان فرمود: خدایا مرا به وصال برادرانم برسان. اصحاب گفتند: یا رسول الله آیا ما نبودیم که در بدر و احد و حنین با تو بودیم و کشته و جانباز دادیم؟!
و آن جناب معظم فرمودند: یاران من کسانی هستند که در آخر الزمان به من مومن هستند؛ و حال آنکه مرا ندیده اند و حجت خدا از ایشان غایب است، و تنها از روی نوشته های سیاه روی سپیدی ایمان آورده اند.

و یا فرمود: ای علی؛ بدان که شگفت آورترین مردمان در ایمان و بزرگترین آنان به لحاظ یقین، گروهی باشند در آخر الزمان که پیامبر را ندیده اند و حجت الهی نیز خود را از آنان پنهان داشته و تنها به سیاهی بر روی سپیدی ایمان آورده اند.

آری این است رمز بقا و اعتلا
و 9 دی بر تارک این انقلاب می درخشد.
گوارایتان باد...
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی