علی صدیقی پاشاکی

دغدغه هایی از جنس فرهنگ و مذهب

علی صدیقی پاشاکی

دغدغه هایی از جنس فرهنگ و مذهب

علی صدیقی پاشاکی
پیوندهای داخلی وبلاگ

کدام یک خسته تر هستیم؟!

يكشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۶، ۰۸:۰۹ ق.ظ

وقتی به موقعیت کنونی نگاه می کنم و عمیق می شوم، فکر می کنم در کل کشور و در بین افرادی که دل در گرو انقلاب و اسلام دارند، یک معضل هویتی به وجود آمده و به تعبیری نیروهای ارزشی و انقلابی در یک سرخوردگی عمیق فرو رفته اند که حتی حوصله حضور در مجامع همسو و انقلابی را ندارند. نمود آن را در خیی جاها می شود دید، و حتی این برداشت از فعالیتهای گروههای مجازی هم بدست می آید. که ازنشانه های آن می شود به موارد زیر اشاره کرد.


1. بیشترین دغدغه نیروهای انقلابی به کپی پیست فله ای پیامها در شبکه و گروههای مجازی اختصاص پیدا کرده. تا جایی که تقریبا حدود 80 الی 90 درصد پیامهای گروههای مختلف که در آنها عضو هستیم تکراری هستند. البته گاهی برخی افراد سعی می کنند عناوین را عوض کرده و با نام جدید ارسال کنند.
2. تفرقه عجیب و خود محوری بی سابقه ای مشاهده می شود که گویی کسی را نمی توانیم در کنار خود ببینیم. البته به پیامهای تولید شده ی هم اعتماد می کنیم و آنها را منتشر می کنیم. اما فعالیت گروهی و جمعی در کنار هم خیر و ابدا
3. پرداختن به مباحث بی ارزش و فاقد وجاهت علمی و عقلی به این دلیل که در معرض سوال قرار نگیریم، و مجبور نباشیم جایی از ارزشی و یا اصلی از اصل اعتقادی دینی و انقلابی مان دفاع کنیم. و چه خوش خیال و یا بی خیال نشسته ایم و نظاره گر به تاراج رفتن میراث انقلاب هستیم.

تمام هیاهو گویی در انتخابات هدر رفت و نرد باخت. و جایش را فسرده حالی و پریشانی گرفت. و چه چنگی بر دل می زند این سکوت گرد گرفته که گویا سالهاست صدا ها در گلو خفته و کسی را یارای نفس کشیدن نیست.
مصلحت اندیش شده ایم! آری. مبادا سخنی بگوییم که برایمان گران تمام شود. شغلمان، درسمان، موقعیتمان و... به خطر نیافتد.


راستی یک سوال؛ (می خواهم در دادگاه وجدان تفتیش عقاید کنم) در انتخابات به چه کسی رای دادید؟ رویتان نمی شود بگویید یا با صدایی رسا فریاد می زنید؟

حالا یک سوال جدی تر؛ نظرتان درباره انقلاب و  اهدافش چیست؟ دشمنانش را می شناسید؟

و حالا یک سوال چالشی؛ اصلا انقلابی هستید یا... بماند...

خسته نباشید، می دانم خسته اید. من هم خسته ام، همه خسته ایم... اما به یاد امام دلها افتادم که در اوایل انقلاب وقتی در حادثه ناگوار نقده (در آذربایجان غربی) که در اثر خیانت بعضی از اعضای دولت موقت اتفاق افتاده بود، خطاب به فرمانده لشکر 64 ارومیه  فرمودند: «اگر همه عالم را بگردید، خسته ‏تر از من نمی ‏توانید پیدا کنید، لکن خدمت به اسلام و مسلمین از همه چیز مهمتر است»
آری سروران؛ همه خسته ایم، اما نه خسته تر از امام و نه خسته تر از امام خامنه ای، نه خسته تر از مدافعان حرم و نه خسته تر از مادران شهیدان ... بماند... برخیز... یاعلی


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی