علی صدیقی پاشاکی

دغدغه هایی از جنس فرهنگ و مذهب

علی صدیقی پاشاکی

دغدغه هایی از جنس فرهنگ و مذهب

علی صدیقی پاشاکی
پیوندهای داخلی وبلاگ

باید از خودم بپرسم!!!

يكشنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۴۵ ب.ظ

باید از خودم بپرسم!!!

1- با توجه به عدم مدیریتم، پاسخ حیف و میل اموال بیت المال را چگونه بدهم؟

2- با توجه به عدم تخصصم در این رشته ها، پاسخ حیف و میل اموال بیت المال را چگونه بدهم؟

3- با توجه به عدم صلاحیتم برای تصدی این مسئولیت ها، پاسخ حیف و میل اموال بیت المال را چگونه بدهم؟

4- با توجه به عدم توانایی ام در اداره همزمان این مشاغل وقت گیر، پاسخ حیف و میل اموال بیت المال را چگونه بدهم؟

5- با توجه به عدم تعهدم و کوتاهی در حسن انجام کار، پاسخ حیف و میل اموال بیت المال را چگونه بدهم؟

...

 

امام سجاد علیه السلام فرمود: باید اموال را، جز از راه حلال نگیری و جز به راه حلال صرف نکنی و از موضع اش منحرف نکنی و از واقعیت ماهوی اش دور نسازی و چون مال از او است، جز در مسیر او به کار نگیری و جز مایه ی حرکت بسوی او قرار ندهی. 1

 

همسر شهید آیت الله بهشتی در مصاحبه ای می گفت: ایشان یک دفعه، حتی به حقوق دادگستری دست نزد و یک قرآن هم به خانه نیاورد. می گفت: جایز نیست در حالی که این همه مستضعف هست، حقوق دادگستری هم بگیریم. شما باید بدانید زندگی تان با همین حقوق بازنشستگی من باید بگذرد... حتی یادم نرفته که یک شب یک عدد لامپ سوخته در خانه داشتیم که من تمام اطراف را زیر پا گذاشتم، ولی پیدا نکردم. تلفن کردم به دادگستری و گفتم آقا از فروشگاه دادگستری یک دانه لامپ بیاورید. همان جا گفتند نه، هرگز! خدا نکند من چنین کاری بکنم. شما شمع روشن کنید بنشینید، بهتر از این است که من مال دادگستری بیاورم....

 


1. تحف العقول، ص 191، الحیاة، ج 3، ص .178

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی