علی صدیقی پاشاکی

دغدغه هایی از جنس فرهنگ و مذهب

علی صدیقی پاشاکی

دغدغه هایی از جنس فرهنگ و مذهب

علی صدیقی پاشاکی
پیوندهای داخلی وبلاگ

بنده بی انصاف

سه شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۰۲ ق.ظ

روایتی بسیار تامل برانگیز از امام رضا علیه السلام است که از پدرانشان از رسول خدا نقل فرموده اند که:

قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ: یَقُولُ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ: «یَا ابْنَ آدَمَ مَا تُنْصِفُنِی , أَتَحَبَّبُ إِلَیْکَ بِالنِّعَمِ وَتَتْمَقَّتُ إِلَیَّ بِالْمَعَاصِی , خَیْرِی إِلَیْکَ یَنْزِلُ , وَشِرْکُکَ إِلَیَّ صَاعِدٌ , وَلا یَزَالُ مَلَکٌ کَرِیمٌ یَأْتِینِی عَنْکَ فِی کُلِّ یَوْمٍ وَلَیْلَةٍ بِعَمَلٍ قَبِیحٍ , یَا ابْنَ آدَمَ لَوْ سَمِعْتَ وَصْفَکَ مِنْ غَیْرِکَ وَأَنْتَ لا تَعْلَمُ مَنِ الْمَوْصُوفُ لَسَارَعْتَ إِلَى مَقْتِهِ»

ای انسان، با من با انصاف رفتار نمی‌کنی، با نعمت‌هایم به تو نیکی می‌کنم و تو با گناهانت با من دشمنی می‌کنی. خیر من بر تو نازل می‌شود و شر تو به‌سوی من بالا می‌آید.. ای‌انسان اگر وصف خودت را بدون اینکه بدانی وصف توست را بشنوی به سرعت دشمن خودت خواهی شد.


این روایت هم از شیعه نقل شده و هم از اهل سنت

بحار الانوار جلد 3 ص 156 به نقل از عیون اخبار الرضا (شیخ صدوق)

جزء من تخریج أحمد بن عبد الواحد البخاری جلد 1 صفحه 5

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی